Friday, 10 April 2009

WHEN FIRAS GOT FLUE I8 MONTHS AGO

~ Lena sangat tido, cian..kena selsema~


~Tangan firas kat dagu tu.....~

Selepas buat tagged tadi..bila dimbas balik gambo firas yg lama2..terselitlah dua picture nie..This pic diambil ketika firas 10 hari after his birth..Sebenarnya firas dok 1 minggu kt hospital akibat jaundis(kuning)..so ibufiras mmg tak dapat nk bawa firas balik ,,,keja ibu masa tu ulang-alik kat hospital(masa tgh pantang tu).Kesian firas kena tahan kt hospital...kena cucuk amik darah..tak sampai hati nak tgk..akhirnya firas berjaya dikeluarkan dr hospital..yeyeyeyeye..tak sabar..nk bawa firas pulang..(pujuk doc nak gak bawa firas balik..akhirnya doc izinkan tanpa kerelaaan hati,,,lalalalalalalala, kalau ikutkan kena tahan lagi tu..)


Sampai jer kat rumah..ramailah owang..nk tgk firas...dan ramailah yang geram nak cium firas..hohohohoho..dan esoknya..firas got FLUE (SELSEMA)..aduhhhh...sabarjelah..siapalah yg bawak virus selsema nie?..dah lah baru baik dari kuning( tak baik sepenuhnya..kitaorang jemur kat matahari pagi tiap2 hari)


Dan kesan dari flue tu..firas pun tak selesa nak tido..dan yang cerdiknya firas tido mengereng sambil taruk tangan kat dagu dia..so flue dia leh kluarlah..aduhh..pandainya anak ibu..dalam nada yang terharu dan sedih..sbb kecik2 lg dh kena flue..Bila dingat kembali story nie..rasa pengalaman menjadi seorang ibu menjaga anak yang tidak sihat..tak tergambar gan kata2 penat, geram,susah hati..semuanya ada ...aminnn!!!

No comments:

Post a Comment

firas on the page