Friday, 27 February 2009

FIRAS DEMAM+SELSEMA+BATUK

~TAK SEDAP BADAN AGAKNYA SAMBIL GIGIT JARI~



Petang tadi aku balik lewat skit, balik jer,mak kata firas demam..aduh..kesian anak ibu nie..Lepas maghrib, aku terus gie klinik..takut demam firas melarat, patutlah firas hari nie nampak tk ceria sangat..rupa2nya nk demam..Tengahari tadi, aku balik kejab tgk dia nak manja2 jer gan aku...tapi badan firas tak panas plak,,selang beberapa jam,,dah demam,,hmmm,,agaknya firas demam sebab nak membesar kot..semalam genap usia firas 1 tahun 5 bulan.Dah besar dah anak ibu nie, rasa baru semalam aku melahirkannya .Tadi punya lah susah nak bagi firas makan ubat..paling geram sangat bila dia tutupkan mulut dia, puas disuruh..tak nak juga bukakan mulut.Last2 sumbat jugak ubat tu,,guna picagari lah..memancut skit, sampai ke mata..aduh...kesian ..firas pun menangis..tapi nangis ala2 tk berdaya..sbb demam, landing2 jab kat riba ibu, pas tu angkat firas kat katil, terus jer tido..(mungkin kesan ubat demam tu kot) .Ibu harap firas cepat sembuh yer..esok firas mesti sihat tau..tk nak demam2 lagi..insyaallah...

2 comments:

  1. alahai.. ciannye dia.. skg ni mmg musim la... kami seeluarga pon dah kena demam, kecuali papa nye aje..

    moga firas cpt sembuh yea..

    ReplyDelete
  2. betul tu connie..darwish pun kene selsema sikit..bukan kat mesia je..kat brunei pun ramai bebudak demam

    ReplyDelete

firas on the page