Saturday, 19 December 2009

FIRAS TAK TAKUT PUN...



~ INILAH BENTUK REPLICA YANG SEBENARNYA..DI DALAM NIE ROBOT~









~KANAK-KANAK LAIN TAK LEPASKAN PELUANG UNTUK MENCARI TULANG RAKSASA DI PASIR~

Musim cuti sekolah telah lama bermula dan akan sampai
penghujungnya pada bulan depan,,
sedar2 nak masuk tahun 2010..
dan firas pun semakin membesar didepan mata
banyak perkembangan firas yang kami tengok
antaranya..suka bercakap..
walaupun tak tahu apa butirnya..tapi
dari gaya dan aksi firas..mmg kami
faham apa yang dimaksud kan..
dan satu perkembangan yang bagus ialah
firas memang amat peka pada persekitaran
kalau nampak kubah atau pun masjid
firas mesti cakap
ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!


Aktiviti firas seperti biasa macam
kanak2 riang yang lain..
bermain..menangis, menjerit..bercakap,berlari
alhamdulillah..firas dah pandai sekarang
dan masa time kami bercuti hari tu..
saje2 bawak firas untuk mengenal dunia dinosour
sempena cuti sekolah ..kumpulan dari petrosains
telah membuat show mengenai dunia raksasa di alam realiti
hahaha..
macam real kan..
TAPI FIRAS TAK TAKUT PUN
sebab bukan raksasa sebenar pun
ini cuma robot yang dicipta oleh manusia..
JOM KITA TENGOK RAKSASA SEPERTI
DALAM FILEM JURASIC PARK...



~SETELAH DI CIPTA ROBOT DAN TOUCH UP..INILAH HASILNYA..
NMPK REAL..TAPI SEBENARNYA ROBOT JE..~




~TELUR2 RAKSASA~






~ IBU..KENAPA DINOSOUR NIE BERGERAK SETEMPAT JE?...HEHEHE~









Sesiapa yang berminat nak tengok dunia raksasa nie
espeacially penduduk kuantan
leh la pergi kat yayasan pahang..
bayaran..dikenakan..
uppss..lupa la plak..
rasanya harga berpatutan ...
sowyy..lupa la..sbb abg yg bayo..ekekeke
SELAMAT BERHUJUNG MINGGU SEMUA:)







8 comments:

  1. macam menarik jek pameran ni.ingat firas n family gi petrosains kat klcc nun..rupenye dinosour ni ada kat kuantan yerk..=D

    ReplyDelete
  2. kalau budak2 dah besar skit..ok la kot..weh..
    nape cam terkejutzz..je..pameran nie ada kat kuantan ?..Kuantan kan dah glemer skrg..ingat klcc je ke leh glemer..hik3x:P lily pun suka kat bandar kuantan kan..hehehehe

    ReplyDelete
  3. tula..ingatkan firas g petrosains...kalo si kecikku yg tgk dino ni..tobat pejam mata..takutttt

    ReplyDelete
  4. gud for firas..brave young boy..Darwish sekrg ni pandai takut wif loud noises..bunyi mesin rumput pun darwish takut..hehe..lari lintang pukang..

    ReplyDelete
  5. menariknya.. gud for firas..

    fikri x berpeluang lagi dlm nak tgk dinosor.. tgk barney jer... heheheee

    ReplyDelete
  6. zieha->mamasyaza

    alahai..jgn takut2 dik..bukan nya dinosour betul:)

    ReplyDelete
  7. zieha->noy

    agaknya bunyi mesin rumput tu yang buat darwish takut kot..firas plak takut pada bunyi vakum..lari dia dok nyorok kat baba dia..kalau ibu dia vakum kat rumah

    ReplyDelete
  8. zieha->kakyong

    bamey?..hehehe..jadilah kakyong..dari takde..
    firas nie..semua benda dia tak takut..melainkan vakum gan hairdryer..hik3x

    ReplyDelete

firas on the page